Quote

Doel van de training

Crisis Resource Management (CRM) is een werkwijze waarbij men te maken heeft met ‘non-technical skills’ (niet-technische vaardigheden) en Human Factors.
Binnen CRM word er optimaal gebruik gemaakt van alle beschikbare middelen (mens/materiaal/procedures) om veiligheid en efficiëntie tijdens een crisis te verhogen.

…the secret to doing better under pressure is to train when you are not under pressure…

Non-technical skills zijn uitermate belangrijk voor effectief teamwork tijden een crisis (rondom een patiënt).
Human Factors leert ons dat de mens gevoelig
is voor het maken van (onbedoelde) fouten, ongeacht de kennis en/of ervaring die men heeft als professional.

Het trainen van alle bovenstaande componenten draagt bij aan een betere veiligheid voor de patiënt als ook voor de zorgprofessional.

– foto’s op deze pagina zijn verzorgd door E. van Gent –

Details van de training

Deze trainingen worden altijd  ‘in situ’  verzorgd, op de plek waar de deelnemende teams daadwerkelijk werkzaam zijn. Uit onderzoek is gebleken dat deze vorm van trainen grote voordelen met zich meebrengt (eigen werkomgeving waardoor veiliger gevoel, realistische omgeving, verborgen gevaren tijdens werkzaamheden).

Deze trainingen worden gedaan door middel van simulatie teamtraining. De debriefing, na het scenario,  speelt een cruciale rol.

Details

Duur
Nader te bespreken

Locatie
De cursus wordt op locatie gegeven

Certificering
U ontvangt een bewijs van deelname

Bent u al overtuigd?

Neem vrijblijvend contact met ons op

Doordat het team actief is op de werkvloer zijn wij niet in staat om op ieder moment telefonisch contact te onderhouden. Wilt u toch graag bellen? Laat dan uw telefoonnummer achter zodat wij u op een geschikt moment terug kunnen bellen.